Annons:
Etikett3-träning-och-tävling
Läst 1087 ggr
Linnea
4/7/14, 5:41 PM

Förslaget till nya TR har kommit

Alla kan nu lämna synpunkter på förändringarna här.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Linnea
8/14/14, 11:19 AM
#1

Nu ska man få tävla ponny ända tills man fyller 20. Det tycker jag är jättebra, vad tycker ni?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Gladflicka
8/17/14, 2:11 PM
#2

#1 Har hört många som motsätter dej det men kommer inte ihåg deras argument.. Själv önskar jag att detta kom redan för något år sedan så jag själv kunde kommit ut på banan med min ponny någon gång till! :)

Linnea
8/17/14, 3:52 PM
#3

#2 En del anser att man inte ska vänta för länge med att gå över till storhäst men alla satsar inte mot OS och liknande. En del vill bara ha roligt. De som vill gå över tidigare kan ju göra det.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Gladflicka
8/17/14, 10:21 PM
#4

Håller faktiskt med helt och hållet. De som vill gå över kommer göra det i vilket fall. För mej har ponny åren betytt mycket så jag tycker det är roligt att se ett sånt här förslag. Önskar som sagt att man själv hade varit 18 och fått möjligheten att få 2 år till med sin ponny..

[Anamalar]
9/2/14, 12:29 PM
#5

Jag tycker att det är jätteroligt att ha två år till på mig med min ponny. :)  Det gör att vi kan utvecklas mer och fortsätta bli bättre och bättre på tävlingsbanorna! Jag fyllde 17 i år så det hade ju inte varit så lång tid kvar annars…

Linnea
9/2/14, 12:35 PM
#6

Jag tycker överhuvudtaget att det finns för många åldersgränser. Hellre ser på proportionerligt ekipage och att man isåfall delar in i åldersklasser, tex yngre och äldre barn. Folk säger att det inte är rättvist för barn att tävla mot vuxna men det är större åldersskillnader bland dom vuxna. Ingen gnäller väl på att det är orättvist för att en 20-åring tävlar mot en 50-åring som har mycket mer erfarenhet?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
[Anamalar]
9/3/14, 3:17 PM
#7

#6 Håller med! Så länge det inte är en alltför stor ryttare på en alltför liten ponny så ser jag inga problem med det. Dock som du sa att man delar in i fler ålderskategorier. En skillnad på barn och vuxna är ju kroppskontrollen… yngre barn har inte riktigt lika stor kontroll på sin kropp så på det sättet blir det ju ändå jämnare med bra åldersindelningar. Kanske en vuxenklass på ponny för vuxna över 20 år?

Upp till toppen
Annons: