Annons:
Etikett1-allmänt-om-fälttävlan
Läst 2869 ggr
96tess
2013-01-29 17:29

Grönt kort i fälttävlan/terrängridning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderat länge på att ta fälttävlanskortet och planen var att jag skulle ta det sommaren 2012 men det gick tyvärr i lås då min ponny blev väldigt skadad och skulle inte klara av det. Nu är det så att jag väldigt gärna vill ta kortet men vet varken vart jag ska ta det och sedan hur för har ingen häst nu som jag kan ta det med. Har 2 hästar, en 3 åring (3 år nu 2013) och sedan en 2 åring och alla borde ju fatta att jag inte kan ta kortet med någon av dem.. Jag bor i Kalmar och vet inga bra ställen där jag kan ta kortet. Kan ju alltid till sommaren låna en häst från skolan (går på ingelstorpgymnasiet) så det ska nog inte vara några problem och kan nog också ta och låna en häst under ett kort lov som kommer nu vecka 14 tror jag (?)

har några något tips till mig, någonstans jag kan ta kortet eller så?
Om någon är duktig får ni gärna också berätta om hur det är i Fälttävlan, när man startar hästar för tävling och så :)

Har som sagt funderat väldigt länge och har ridit Fälttävlan innan på en redig anläggning så vet hur det fungerar och börjar känna mig väldigt ledsen för känns som att jag måste lägga undan den drömmen och satsa på endast dressyr. Älskar dressyr också men det lockar mer att tävla Fälttävlan för behöver inte välja mellan dressyr och hoppning. Sedan älskar jag hur ryttare och häst kämpar tillsammans på terrängbanan <3

Annons:
Linnea
2013-02-01 10:44
#1

Det beror ju på vart du bor, här i Skåna finns ju iallafall en del klubbar som anordnar kurser för fälttävlanskortet. Här är kommande tävlingar i år, kontakta den klubb som finns närmst dig, dom ordnar säkert kurser regelbundet.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

FritZzJävel
2013-03-05 22:13
#2

Har dom inget på Ridklubben Udden numera? Själv tog jag det där på ett läger för Lina Algottsson, dock var det väl en 8 år sedan (vad gammal jag känner mig nu xD haha) Men du kan ju alltid höra med klubben i alla fall? :)


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

Upp till toppen
Annons: