Annons:
Etikett1-allmänt-om-fälttävlan
Läst 7121 ggr
JTphoto
10/13/12, 9:33 PM

Egna terränghinder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har tips om hur man enkelt kan bygga terränghinder? Jag har själv byggt i skogen och på ängar men de håller inte så länge. Någon som har bilder och tips? Hur man gör det enkelt men endå stabilt och snyggt :D

Jag har däremot byggt en egen valiga hinder och de blev bra.

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Annons:
tindra21
10/14/12, 7:21 AM
#1

Tyvärr inga tips, men snygga hinder du har gjort!!

JTphoto
10/14/12, 2:37 PM
#2

Tack :D:D

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Linnea
10/15/12, 10:53 AM
#3

Ska snart bygga några hinder på klubben, återkommer med bilder när det är klart!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

annika85
10/16/12, 2:02 PM
#4

Telefonstolp fungerar bra för mig, många sätt att variera olika typer av hinder på.

JTphoto
10/16/12, 7:03 PM
#5

#3 Kanon! Lycka till!

#4 jaoo, det låter kanon :D Men jag har inga telefonstolpar :S

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Linnea
10/16/12, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det jag tänker på är att telefonstolpar är tunga.. Jag vet för jag har flyttat ett antal för hand..

Googla på terränghinder och hitta nåt du gillar och som ser hyffsat lätt ut att bygga. Köp sen plank - panel eller trall som du använder för att bygga och lite reglar såklart. Bäst är om du gjort en bra ritning i förväg. Hinder som är lite svåra att hoppa men lätta att bygga är såna här.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
JTphoto
10/16/12, 7:47 PM
#7

#6 Tunga lyft är inga problem för mig. Använder skogskärra med kran bakom traktorn så kan flytta de mesta utan problem. Använder också motogrsåg så just det är inget problem.

Hade väl inte tänkt börja med smala hinder då min häst är 6 år och aldrig hoppat några riktiga fältävlanshinder. Dessutom är jag inte heller bekant med fältävlan mer än på TV och böcker.

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



annika85
10/17/12, 12:38 PM
#8

#5

Har och har. Är väl bara att ta saken i egna händer och såga ner ett par…..;0)

Skämt åsido, går att höra med vägverket om de har ett uppsamlingsställe för gammal utbytt telefonstolp, och om det går att bli vid några.

Funkade för mig.

JTphoto
10/18/12, 6:49 PM
#9

Tja, såga ner telefonstolpar kanske är dumt xD Men jag kan alltid dra ut i skogen och fälla några träd. Men vill gärna ha lite bilder, så jag vet hur man kan göra för att få det stadigt och bra. Vill inte fälla träd och köra runt i skogen i onödan.

Dessutom är det jakttider nu. Jägarna blir nog inte jätteglada om jag kommer dönande med traktor och motorsåg xD

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Upp till toppen
Annons: