Annons:
Etikett3-träning-och-tävling
Läst 868 ggr
Linnea
2012-09-18 16:07

Trillat av nån gång?

Ja det har vi väl alla, svårt att undvika liksom men hur många gånger har ni trillat av under samma ridpass/tävling? Hur gick det till?

Mitt eget rekord är två gånger, jag brukar vara ganska så svår att bli av med. Denna gång var jag bara ca 9-10 år och red en b-ponny på en klubbtävling i hoppning. Han var rätt slö så han fick kasta sig över första hindret och jag trillade av.. Upp igen och red mot första hindret..samma sak en gång till! Hästen kastar sig över och jag får käka grus..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
DanaMirOx
2012-09-18 23:44
#1

max 1gång :) Haha har inte fallit av så många gånger då jag har ett smeknamn som är sugproppen xD haha Tror att på ridskola har jag flygit av max en 2-3 gånger endast :)

Min senaste ridlärare ajg hade satte alltid upp mig på dem mer ¨jobbiga¨ hästarna och minns speciellt en häst(D-ponny) som var gudomlig att rida men många hade superproblem med han då han var extremt känslig och speciell…

Fick i uppgift att rida han några lektioner irad då han behövdes ridas ordentligt och ena var hoppning. Andra gången ajg hoppa han och vi höll på värma upp då ajg red runt i samlad galopp på en volt och han mitt iallt utan förvarning tvärvänder på en 5 öring och samtidigt sätter ner huvudet och bockar. Hade inte en chans utan flög i väggen. och samtidsigt som jag landra sparkar han upp en ordentlig hög med sand som jag får rakt i fejjan snäll som han var xD haha

Kommer aldrig glömma folks miner och vänner som brast i skratt pga. att alla visste att jag var svår att få av men kul var det :) Min rdlärarare hann som aldrig fatta vad som hände men men alla flyger ju av och ajg brukar ta det med ro så länge jag itne gör illa mig :P

elli-kleo
2012-09-26 09:35
#2

Under samma ridpass är det max 1 eller kanske 2 gånger. Ramlar sällan av, nu var det 3 år sedan sist Tungan ute

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Upp till toppen
Annons: