Annons:
Etikett3-träning-och-tävling
Läst 1533 ggr
Piich
2012-05-24 17:30

Ni som har koll på fälttävlan:

Ni som har koll på Fälttävlan!:

Vad är den ''lägsta'' höjden för en B-ponny?  Vad anser ni är i lägsta laget rasmässigt att träna & tävla Fälttävlan? Åldersgränser?

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

Annons:
Linnea
2012-05-26 11:50
#1

Man har inte kategoriindelningar på ponny i Fälttävlan utan alla ponnyer går samma klasser. Lägsta höjden heter P60 och har maxhöjden 60 cm. Kan ponnyn hoppa banor på 60 cm så spelar inte mankhöjden nån större roll. Fast jag vet iofs inte om man får starta a-ponnyer..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Piich
2012-05-26 17:09
#2

Min är en bponny, och det kan han isf hoppa. p60 alltså _)

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

WornOut
2012-05-28 16:29
#3

Vad menar du med : i lägsta laget rasmässigt?

Piich
2012-05-28 18:21
#4

Ja, men finns det typ shettisar som tävlar eller är det typ russ osv uppåt som är dom minsta?

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

Linnea
2012-05-29 10:01
#5

Rasen spelar ingen roll, höjden isf. Vet inte om a-ponnyer får tävla men ras spelar ingen roll.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Piich
2012-05-29 15:25
#6

Okej! Grymt! Måste man ha grönt kort + fälttävlanskort osvosv ävenm vid träning på den lättaste nivån?

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

Annons:
Linnea
2012-05-30 12:43
#7

Inte för träning men vid all tävling, även lättaste klasserna, krävs grönt kort och fälttävlanskortet.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: