Annons:
Etikett3-träning-och-tävling
Läst 2053 ggr
Linnea
2012-03-12 09:05

Vi tävlar 2012

I denna tråden tänkte jag att vi kan skriva in när och var vi ska tävla efterhand som vi anmäler oss. Fälttävlan, hoppning eller dressyr! Skriv sen gärna in resultet, även om det inte gick så bra, så kan vi följa varandra.

Vi kanske möts nånstans där ute..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Linnea
2012-03-12 09:07
#1

Jag har siktet inställt på en hopptävling den 5 maj. Det blir bara clear rounder för oss i år och förhoppningsvis pay'n jump och kanske t o m pay'n cross.

Först måste jag få min ponny mätt och betala in min ryttarlicens..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

WornOut
2012-03-12 15:24
#2

Hunnit med tre tävlingar än så länge i år :)

Februari: Pay n jump, Mariestad 80 (några stopp på titthinder) + 90
(en rivning).
Mars: Lokal/regional dressyr, Skövde, LB:3, 62,5% :)
Pay n jump, Grevagården 90 (ett stopp pga ryttarfel;) + 90
(en rivning)

Dåligt med tävlingar nu i mars och april.. Men ska sätta igång med terrängträningen, förmodligen nästa vecka :D

Linnea
2012-03-12 15:34
#3

Vi har bara två ponnyhoppningar inplanerade i år. Skitdåligt, ska försöka få in nån till..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
2012-03-16 16:22
#4

Ändrade planer, det blir ingen mätning just nu.

Jag är anmäld till Pay'n jump den 29 mars. 60 och 70 cm ska vi hoppa denna gången. Har bara startat honom en gång innan.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

elli-kleo
2012-03-17 02:29
#5

Inga tävlingar inplanerade för min del :(

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Linnea
2012-03-30 09:48
#6

Igår var det Pay'n Jump. Oj oj så det kan gå..

Det började redan när jag red fram, han blir helt fjollig och skuttar runt och taktar hela tiden. Hade bettet på och kände direkt att jag borde haft hacket istället.. Hoppade ett litet kryss två gånger mer framhoppning blev det inte, kände inte att jag hade tillräcklig kontroll på honom för det. (återigen; hackamore på!).

In på banan då och han vägrar på första hindret. Typ tre gånger. Över kom vi och sen fick vi en vägran till på hinder fem. Han var väldigt pigg men verkade inte ha tid att hoppa. Troligen hade han så fullt upp med allt annat så hände så han blev väl helt ställd när jag bad han hoppa också Obestämd.

Var helt slut i benen, jobbigt när han är överallt och ingenstans plus att han vägrar.. Visste inte om jag skulle starta en gång till.

Fick skritta en stund innan nästa start och sen tänkte jag mest att när jag väl sitter här kan jag lika gärna ta en runda till. Tur var väl det för den gången gick det mycket bättre. Inga vägringar alls, tyvärr två nedslag men det var för att vi kom fel på hindren. Han är svår att reglera tempot på med bettet när han är på det humöret.

Nästa hoppträning tar jag på hacket så får jag träna med det igen. Nästa Pay'n Jump blir det inget bett!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
WornOut
2012-04-01 14:09
#7

Update

Mars: Pay n jump 90+1m. Nolla i 90 ett pet i 1m :)

Planerade-westerntävling på tors med ena hästen. Lokal hopptävling på fredag med andra hästen. Dressyrtävling om ca tre veckor.

Massa planer :D

Molinna
2012-04-22 21:34
#8

Hejhej! Ny här på Fälttävlanssajten, så debuterar i denna tråden :)

Har en 4-åring (halvblod) som jag tänkt kvala till fälttävlanschampionatet i år. Igår debuterade vi på tävlingsbanorna, en lokal dressyrtävling LC:2. Vi fick 62,5% och Clear Round! Även ett kval till championatet!

Inplanerat är Lokal hopptävling 80 cm den 29e och Terränghästprov 90 cm den 12e Maj!

Linnea
2012-04-23 10:09
#9

#8 Så roligt, välkommen hit! Fin häst!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

WornOut
2012-04-23 10:49
#10

Uppdatering igen :)

Lokal hoppning 90 + första 1m(lokalt).
Nolla i 90. Stopp på vattenmatta i 1m.

Lokal/regional hoppning 1m.
En rivning, annars supernöjd! :)

Lokal dressyr LB:1
Snål domare tyvärr så endast 59,66% :/

Nu hoppas jag verkligen vi kommer igång med terrängträningen i veckan :)

Filmen är från 1m i helgen!

Linnea
2012-06-06 13:18
#11

Ingen som tävlat på sistone? Jag har ett uppehåll för tillfället men träningarna börjar gå riktigt bra nu! Kan bero på att jag skärpt mig och rider mer ordentligt mellan träningarna..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

WornOut
2012-06-07 07:59
#12

Jag har varit iväg på en terrängtävling sen sist :)
Nolla och 3:a i första klassen och en rivning i andra!

På lördag blir det 1 m 1,05 första gången :)

MiNaNo
2012-08-21 20:46
#13

Är det någon som ska tävla i Örebro nu i helgen? Glad

Annons:
Linnea
2012-08-22 10:41
#14

#12 Så kul! Hur gick det på lördagen då?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
2012-10-16 19:27
#15

Jag ska ev vara med på pay and jump i helgen. Är inte så många anmälda just nu så jag vet inte om den blir av.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
2012-11-13 11:32
#16

Blev ingen pay and jump, däremot fick vi träna lite på tävlingshindern och det är ju inte fel! Han hatar den röd-guldiga grinden så jag var bara tvungen att hoppa den, två vägringar sen gick det (efter att vi tagit bort bommen ovanför). På lördag har vi tävling igen, det var tänkt att bli en Pay&Jump på söndag men det blir inget..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

joijohanna
2012-11-19 12:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag har debuterat 90 med min Welmoed nu i höstas. Vi hade som mål att komma under 75 i straff…Men slutade på 81 och en 15:plats, men men själva terrängen gick iallafall super så nu i vinter är fokus att få dressyren och banhoppning att stämma lika bra som terrängen. Nästa Fälttävlan blir på Tågarpsorten i slutet på mars 2013 :)

ni kan följa mig på min blogg stallvisionboön.se

Linnea
2012-11-19 12:31
#18

#17 81 är ju inte såå långt från 75 iaf, debuten kan ju bli mycket värre, utvägrad, avfallning mm! Eller att komma sist..

Än har min häst ganska lite rutin öht så jag var jättenöjd igår när vi hoppade tävlingshindren (inte terränghinder) och fick två stopp och en rivning för han hade en väldigt positiv inställning och blev piggare ju fler hinder vi hoppade. Då måste man liksom vara nöjd med tanke på hur han har varit (istadig, slö mm).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: