Annons:
Etikett5-om-sajten-och-ifokus
Läst 1558 ggr
elli-kleo
3/2/12, 1:33 PM

Presentationstråd

Hej och välkommen till Fälttävlan i fokus!

Jag tänkte att det kan vara trevligt med en presentationstråd så har man chansen att presentera sig, och eventuellt sin/sina häst/ponny

Jag hoppas att vi alla kommer att trivas på den här sidan och att vi kommer ha trevliga diskutioner tillsammans!

MVH

elli-kleo, Ellinor, MedarbetareFälttävlan i fokus

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Annons:
elli-kleo
3/2/12, 1:46 PM
#1

Jag heter Ellinor, men kallas för det mesta för Elli. Jag är 16 år gammal och har en valack på 160 cm av rasen varmblodig travare, han är ingen ungdom längre utan har redan blivit 16 år, så vi är lika gamla! Jag har haft honom i 3 år nu och det har gått otroligt fort. Vi har tävlat lite i banhoppning på clearroundnivå mest runt 80 cm med för det mesta felfria resultat. Vi har även startat någon start i dressyr, LB. Han är otroligt lättlärd och vi har haft mycket roligt ihop. Vi har hoppat en del naturhinder som stockar bäckar osv. tanken var att vi skulle börja lite mer med Fälttävlan och även börja tävla lokalt i banhoppningen, men självklart skulle en skada komma ivägen och då blev dom planderna förstörda, i nuläget håller jag på att sätta igång honom.

Jag har tidigare testat på Fälttävlan en del med ridskolehästar samt på läger, det har varit kanon kul! Och det intresserar mig mycket, samtidigt har jag ett stort intresse för banhoppning så jag ska försöka att kombinera dom så gått jag kan.

Jag är Medarbetare här på Fälttävlan i fokus och jag hoppas att ni ska trivas här!

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Linnea
3/2/12, 5:32 PM
#2

Jag heter Linnea och blir 26 i år. Jag har en russvalack (c-ponny) som blir 8 i år. Har haft honom sen han var ett år så vi har hittat på en del tillsammans. Inga tävlingar däremot förutom KM i december och Hubertusjakt förra året.

Tanken är att han ska gå lite clear rounder i hoppning i år (som ponny). Sen nån gång när vi är redo så klassar jag upp honom till storhäst och provar Fälttävlan. Förhoppningsvis hinner vi med många träningar innan dess! Men det lär i göra, det här är nog en 3-årsplan eller så..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[alezan]
3/3/12, 6:39 PM
#3

Jag lever och andas Fälttävlan. Bor i Holland, har en vuxen fälttävlanshäst samt en unghäst och jobbar som hästsportfotograf med huvudinriktning FälttävlanCool

bicolor
3/3/12, 10:12 PM
#4

Jag heter Michelle är 16 år och kommer från Holland. Jag flyttade hit när jag var 9år. Jag äger ett Russ som är halv syster till Linneas (inlägg #2) som är en 13årig hopp ponny.

förövrigt så tränar jag andras hästar och håller på med raskatter av rasen ragdoll. Jag ska börga på häst gymnasium nästa år om jag kommer inn och annars ska jag gå smådjur eller djurvård.

Mina planer är att importera en ny unghäst från Holland som jag sen ska utbilda till hopp-fälttävlans häst och försöka fotografera mer på tävlingar och premieringar.

WornOut
3/8/12, 1:26 PM
#5

Jag heter Amanda, är 21 år och bor i Skövde.

Jag har ridit sen jag var 6 år och hållt på med de flesta olika grenarna inom ridsporten! Hopp, dressyr, Fälttävlan, western, distansritt, gymkana, hubertus, trav och monté. Jag har gått hästlinjen på gymnasiet och har tagit hästskötarexamen.
Just nu har jag ett stall där jag hyr ut boxplatser och tar in häst på in/tillridning. Jag ska gå egenföretagarkurs som startar i april och även montélicensutbildning som även den startar i april.
Utöver detta är jag dock arbetslös ! :/

Jag har för tillfället två hästar. (+ en på inridning) En arab och ett fullblod. Araben rider jag framförallt western på, men han är världens bästa allroundhäst. Har ridit Dressyr, Hoppning, Distans, tränat terräng mm. Han är bäst :)
Fullblodet har jag inte haft mer än ett halvår och tyvärr har vi haft en extrem otur med massa skador hittils. Nu är vi dock igång och har börjat starta lite hopp och dressyrtävlingar! Ska så fort det blir säsong börja träna terräng med henne och målet för i år är att starta debutant i sommar/höst!

Upp till toppen
Annons: