Annons:
Etikett3-träning-och-tävling
Läst 1730 ggr
Linnea
2/18/12, 9:00 AM

Fälttävlan inomhus

I Neumunster, Tyskland hölls det i torsdags en inomhustävling i Fälttävlan. Christoffer Forsberg red med hjälmkamera.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
elli-kleo
2/23/12, 8:03 AM
#1

Det är ju nästan som banhoppning med fälttävlanshinder. Det är snävare svängar och mindre yta.
I annan Fälttävlan är det ju ofta betydligt längre avstond mellan hindren

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Linnea
2/23/12, 12:12 PM
#2

Jo så är det, et är ju inte "riktig" Fälttävlan men det ger ju fler chans att se Fälttävlan eftersom dena här sporten ofta kommer i skymundan då den inte är så publikvänlig. Det är få banor som ger möjlighet till överblick över alla terränghinder.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

elli-kleo
2/23/12, 3:40 PM
#3

ja det är sant

Fälttävlan är ju annars en "säsongs-sport" då det kan vara svårt att träna Fälttävlan innomhus och tävlingar har jag faktiskt knappt hört talas om förutom i detta inlägg.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Linnea
2/23/12, 7:53 PM
#4

jag tror det är ganska nytt men kan säkert bli populärt

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Papaya
2/28/12, 9:43 PM
#5

På det här viset kan man ju "förlänga" fälttävlanssäsongen något, och jag kan tänka mig att det är bra som förberedelse innan det är dags att starta på utomhusbanor. Jag tycker att det ser väldigt intressant ut. :) Och kul.

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Linnea
2/29/12, 10:45 AM
#6

#5 Ja absolut, frågan är väl snarare varför det inte är vanligare än vad det är? Borde ju vara bra att ha en längre säsong och att man kan få fler att titta.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Papaya
2/29/12, 4:10 PM
#7

#6

Det kanske är för besvärligt att bygga upp inomhusbanor med fasta hinder? Även om det finns tillgång till maskiner, så ska ju hindren hålla att flyttas på, alternativt byggas på plats. Då krävs det nästan att det är en anläggning som helt och fullt satsar på Fälttävlan? Fast jag har inte koll på sådant, jag är ingen fälttävlansmänniska. ^^

Ja, det här alternativet är ju definitivt mer publikvänligt. Jag hade gärna gått och kollat om det anordnades liknande evenemang i närheten. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Linnea
3/1/12, 2:10 PM
#8

man måste tänka "utanför boxen" så att säga, då går det mesta. Hindren kan byggas lätta men ändå fasta men man kan inte bygga dom som vanliga fasta hinder.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

elli-kleo
3/2/12, 1:26 PM
#9

Jag hoppas på att det kommer fättävlans-liknande hinder som inte är allt för tunga och som går lätt att sätta upp själv, när man tränar så behöver dom ju inte vara fasta. Det skulle vara kanon kul att kuna träna lite mer på hemma banan ;) Själv har jag bara tillgång till stockar och bäckar i närheten, annars måste jag åka en bit :(

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Linnea
3/2/12, 5:33 PM
#10

Vi ska förhoppningsvis ordna såna till sommaren. Jag får uppdatera senare om hur det går med det.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[alezan]
3/3/12, 6:05 PM
#11

Inomhusfälttävlan är ganska så vanligt här i den mer södra delen av Europa där jag bor. Här tävling från en tävling förra helgen där landslagsryttare från både Holland och Belgien deltog.

Linnea
3/5/12, 8:45 AM
#12

Så kul, hoppas det kan komma till Sverige också!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

elli-kleo
3/5/12, 4:25 PM
#13

#11 Intressent, säger som Linnea!

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: