3. Träning och tävling

Kontaktat kommittén

2011-11-22 10:54 #0 av: Linnea

Idag mailade jag ordföranden i ridsportförbundets fälttävlanskommitté och frågade varför inte överårig ryttare får tävla ponny i fälttävlan. För mig verkar det ologiskt eftersom överårig ryttare får starta ponny i hoppning. Får se om jag får nåt svar..

Skynda långsamt så går det fortare
Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2011-12-01 14:55 #1 av: Linnea

Jag väntar fortfarande på svar..

Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2011-12-08 10:14 #2 av: Linnea

Idag skickade jag mailen igen, man måste tydigen vara envis.

Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2011-12-13 09:26 #3 av: Linnea

Jag frågade också varför inte ponny får tävla både som ponny och storhäst samma år, svaret var att det skulle bli förvirrande för ponnyn att tävla med olika utrustning eftersom man får tävla med andra bett tex när man tävlar dom som storhäst. Jag var ju tvungen att skicka en följdfråga där jag bla undrar om detta är det enda skälet till denna regel. Det verkar ju isåfall helknäppt. Jag väntar på svar på detta.

Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2012-03-02 08:35 #4 av: WornOut

Intressant svar ;)

Anmäl
2012-03-02 17:27 #5 av: Linnea

Ja eller hur som att det skulle vara en rimlig anledning. Väntar fortfarande på ytterligare svar..

Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2012-03-07 17:10 #6 av: elli-kleo

Intressant att få veta detta

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Anmäl
2012-03-07 17:41 #7 av: [alezan]

"svaret var att det skulle bli förvirrande för ponnyn att tävla med olika utrustning eftersom man får tävla med andra bett tex när man tävlar dom som storhäst."

På allvar?!?!? Är det svaret du fick på din fråga Förvånad

Anmäl
2012-03-08 10:07 #8 av: Linnea

#7 Japp!

Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.